החלומות של יאיר יונה

אחת לכמה זמן יארח הבלוג חולמים שונים ומעניינים שיספרו על החלומות שבחייהם. אנו שמחים לפתוח את הפינה עם המוזיקאי הנהדר יאיר יונה.

1.    כיצד החלומות משפיעים על היצירה שלך?

אני לא בטוח אם יש השפעה ישירה על היצירה והעבודה שלי, כמו שיש להם השפעה ישירה על תחילת\המשך היום שלי, שבאופן ישיר משפיעה על העבודה. אבל אז נכנסת האחריות האישית שלי לתמונה ,ואם קמתי הפוך מחלום מרושע, אני לוקח חצי שעה למדיטציית בוקר כדי להחזיר נשימתי לאפי. ואם החלום היה מגניב וכייפי, אני נהנה לי לשוט על ענן של אופוריית בוקר שכזו, גונדולה של שמחות קטנות.

2. האם לרוב אתה זוכר את החלומות שלך?

לרוב עוצמת השינה חזקה מאד אז אני לא זוכר דבר מהחלומות, אבל מה שנשאר איתי הוא הסנטימנט של החלום, שבכוחו להשפיע על המשך היום שלי.

3. תוכל לספר על חלום שהולך איתך בזמן האחרון?

בהמשך לתשובה לשאלה השניה, אני לא ממש זוכר את החלומות שלי. משתדל בהוויה היומיומית שלי לקחת כל יום בנפרד, ואיכשהו המתודה הזו עוברת גם לחלומות שלי, שהם אינדיוודואלים, נטולי הקשר לאתמול או למחר.

יאיר יונה.jpg

4. יש חלומות שחוזרים על עצמם? חלומות שמלווים אותך מגיל צעיר?

בצעירותי היה לי סיוט חוזר שבלש מהטלוויזיה הולך לקחת אותי ולהעלים אותי, אבל הוא נעלם עם השנים. בתקופת המחאה החברתית, אותו בלש קרם עור וגידים והיה חשש קל ויותר מציאותי הפעם, אבל גם הוא, כמו המחאה, נעלם.

5. יש חלומות שהניעו אותך לפעולה?

לא.

6. אתה נוטה לפרש את החלומות שלך?

תמיד. אני מאמין גדול ברמיזות מהתת מודע ומאמין שהם אוצר בלום על הרצפה שמחכה שירימו אותו, חייבים להתייחס לדברים ברצינות, גם אם לא מבינים את הנרטיב ממש, המוח שלנו מדבר, לא נקשיב?

 

יאיר יונה בן 35, מוזיקאי – מלחין , נגן גיטרה וגיטרה בס. הוציא לאחרונה את אלבום הסולו השלישי שלו 'חרב', שהוא מעין אינטרפטציה מוזיקלית-קולנועית למלחמת יום הכיפורים. בימים אלו מופיע עם ערבי האזנה לאלבום, עם הרכבו החדשWater Knives המשלב דיסקו-טכנו-רוק-פסיכדליה-מוזיקת פסקולים ועם המופע 'רדיו אינשאללה' אותו הפיק

 

 

 

 

כתיבת תגובה